اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۷۷۶۷

عدم صداقت آقایان باعث جدایی من از ایران شد

عدم صداقت آقایان باعث جدایی من از ایران شد
سرمربی ایرانی تیم تکواندو آذربایجان گفت: من تا المپیک توکیو با فدراسیون تکواندو آذربایجان قرارداد اخلاقی دارم و به هیچ عنوان بحث جدا شدن من از تیم ملی آذربایجان مطرح نیست.
۱۶:۵۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
وانانیوز|
رضا مهماندوست در گفت‌وگویی،  در مورد حضور خود در ایران و انجام کارهای شخصی، اظهار داشت: مدتی پیش برای تمدید پاسپورتم، گرفتن کارت ملی و شناسنامه به همراه خانواده‌ام به ایران سفر کردیم و متأسفانه به خاطر شرایط عجیب آب و هوایی همه خانواده‌مان مریض شدند و به‌ شدت حالت تهوع داشتند. به‌ هرحال مدتی را که در ایران بودم کارهای اداری‌ام را انجام دادم و پس از دو هفته به آذربایجان بازگشتم. با توجه به این مدتی که در آذربایجان نبودم تمرینات تیم تکواندو خیلی روی روال پیش نرفت. در حال حاضر هم در فرودگاه ترکیه هستیم و برای اعزام به مسابقات فینال گرندپری تا چند ساعت دیگر راهی محل برگزاری مسابقات خواهیم شد.
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به صحبت‌های قبلی که داشتید آیا با همان ۴ بازیکنی که گفته بودید راهی ساحل‌عاج خواهید شد،‌ گفت: بله، من به همراه میلاد بیگی، رادیک عیسی‌اف، آیخان تقی‌زاده، محمد محمداف راهی گرندپری می‌شویم. متأسفانه بچه‌های ما خیلی تعریفی ندارند و با توجه به فشارهای روحی و روانی که در این مدت به خاطر مسائل مالی داشتند، خیلی شرایط خوبی را ندارند.
سرمربی ایرانی تیم تکواندو آذربایجان در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس فدراسیون آذربایجان وعده پرداخت معوقه‌های بازیکنان تیم ملی را داده است یا خیر، گفت: رئیس فدراسیون کشور آذربایجان یکی از مردان ثروتمند دنیا است. زمانی که من در ایران بودم آنها دو ماه از حقوق ملی‌پوشان را پرداخت کردند و قول دادند هرچه زودتر همه بدهی‌های ملی‌پوشان پرداخت شود. ما با توجه به شرایط مصدومیتی که بازیکنان دارند در جام جهانی حضور نخواهیم داشت و به ملی‌پوشان کشور آذربایجان استراحت داده‌ایم. آذربایجان جمعیت کمی دارد و به همین دلیل آنها قانون جذب لژیونر دارند. کشور جمهوری آذربایجان مثل کشورهای کره جنوبی،‌ ایران و اسپانیا نیستند، جمعیت کشور آذربایجان کلاً‌ ۸ میلیون نفر است. البته شنیده‌ام فدراسیون کشور آذربایجان قرار است دست به عملی جدید بزند. آنها می‌خواهند برای برگزاری انتخابی تیم ملی کشورشان یک بیانیه‌ای را در اتحادیه جهانی مطرح کنند تا در تمام اوزان با توجه به شرایطی که اعلام خواهند کرد،‌ت کواندوکار جذب کنند. این موضوع تصویب نشده است و در حد صحبت است.
بهترین مربی تکواندوی دنیا در پاسخ به این سؤال که گویا مطرح شده احتمال جدایی شما از تیم ملی تکواندوی آذربایجان بسیار زیاد است‌ یا خیر، گفت: بحث جدا شدن من از تیم ملی آذربایجان به هیچ عنوان مطرح نیست. هر مربی در هر کاری که فعالیت می‌کند باید با او صادقانه برخورد شود. با وعده وعید کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. در حال حاضر من تصمیمی برای جدا شدن ندارم. فدراسیون آذربایجان ۵ ماه حقوق‌ها را پرداخت نکرده بود ۲ ماه آن را پرداخت کرده و قرار شده تا پایان سال میلادی تمام بدهی‌ها پرداخت شود. من جایی کار می‌کنم که پاک و صادق باشد. دلیل جدایی من از فدراسیون ایران این بود که آنها صادق نبودند. به من دروغ گفتند و عدم صداقت آقایان باعث جدایی من از فدراسیون تکواندوی ایران شد. آنها حقوق من را ندادند و گفتند حقوق شما همینی است که دریافت می‌کنی با اینکه معلوم شد این‌طور نبوده است.
مهماندوست در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: مشکل اصلی من ناراحتی بچه‌های تیم ملی آذربایجان است. نمی‌خواهم بازیکنی به دلیل نداشتن پول در اردوها اخم کند. بازیکن وقتی حقوق نگیرد، در تمرینات نمی‌توانیم از او انتظار تمرین داشته باشیم. بازیکنان ما یک منات «واحد پول آذربایجان»‌پول در جیب خود ندارند ما چطور می‌توانیم از آنها انتظار کسب مدال داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سؤال که پس با این حساب شما تا المپیک توکیو با آذربایجان همکاری خواهید کرد یا خیر، گفت: من تا المپیک در آذربایجان فعالیت خواهم کرد. من با هیچ کشوری قرارداد ندارم و درواقع حرف می‌زنم و حرفمان همان قرارداد است و تا آخر هم روی همان حرف‌هایم می‌مانم. مربیگری عشق من است اما باید همه چیز دوطرفه باشد. بحث من فدراسیون آذربایجان نیست. من زمانی می‌توانم در یک مجموعه‌ای کار کنم که هر دو طرف عاشق کار خود باشند. مشکل اصلی تکواندوی آذربایجان این است که آنها ۱۰ تا ۱۲ سال است که حقوق مربی باشگاهی را پرداخت می‌کنند. آنها با این کار تلاش می‌کنند تا تکواندوی کشورشان ارتقا پیدا کند. فدراسیون کشور آذربایجان هزینه این ۳۰۰ نفر را پرداخت می‌کند تا تکواندوی آنها پیشرفت کند. کمال‌الدین حیدراف نایب‌رئیس فدراسیون جهانی تکواندو و رئیس فدراسیون تکواندوی آذربایجان است که فرد بسیار ثروتمندی است. او یک شرکت به نام گیلان کمپانی دارد که زیرمجموعه آذرگروپ است. آذرگروپ همان شرکتی است که در تمام مسابقات بین‌الملل تکواندو در حاشیه شیاپ چانگ تبلیغات آن به چشم می‌خورد. باید این‌طور بگویم کمال‌الدین فرد بسیار پولداری است اما می‌خواهد منبع پرداختی به این ۳۰۰ تکواندوکار را به دیگر زیرمجموعه خود واگذار کند و هنوز این زیرمجموعه مشخص نشده است. او اعلام کرده به‌زودی تا پایان سال میلادی همه مشکلات حل خواهد شد. حیدراف فردی است که به فدراسیون جهانی کمک مالی می‌کند تا آنها به کشورهایی که در بخش آفریقا و برخی کشورهای آسیایی محروم هستند، کمک مالی شود.
مهماندار در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که اینکه شما مطرح کرده‌اید از کشورهای دیگر پیشنهاد همکاری دارید آیا صحت دارد یا خیر گفت‌: ببینید بنده هیچ پیشنهاد‌ی از کشوری به صورت رسمی ندارم، چون در حال حاضر تعهد اخلاقی به کشور آذربایجان دارم. نکته مهم این است که باید واقعیت را بگویم. قیمت مربیگری من در دنیا خیلی بالاتر از مربیان دیگر دنیا است و خیلی از کشورها نمی‌توانند با من قرارداد ثبت کنند. شاید همین الآن اعلام کنم دیگر نمی‌خواهم با تکواندوی آذربایجان همکاری کنم ۱۰ کشور بلافاصله با من وارد مذاکره شوند اما هنوز من چنین تصمیمی ندارم و ان‌شاءالله به‌زودی مشکلات مالی بچه‌ها حل می‌شود و ما بازهم با این جوانان افتخار‌آفرینی خواهیم کرد.
انتهای پیام/س
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین